З 01.11.2021 року для учнів 5 - 9 класів освітній процес організовано з використанням технологій дистанційного навчання, а учні 1 - 4 класів продовжують перебувати на осінніх канікулах.

Розклад навчальних занять для учнів 5 - 9 класів та режим роботи гімназії при переході на роботу з використанням технологій дистанційного навчання розміщено в розділі «Дистанційне навчання» (тип – синхронний/асинхронний).

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який набув чинності з 1 січня 2021 року, обмежує час безперервної роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами:

- для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;

- для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;

- для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;

- для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин.

Тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту", зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-9 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.

Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.

Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії тощо).

Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.

Веб-ресурси та платформи, які використовують вчителі гімназії для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання:

1. «Всеукраїнська школа онлайн»

2. VIBER – месенджер для спілкування.

3. ED-ERA – проєкт, який створює онлайн-курси та освітній контент широкого спектра з використанням IT.

4. ЦІКАВА НАУКА– YouTube-канал із короткими науково-популярними відео з фізики, біології, географії та математики

5. MATIFIC – безкоштовний ресурс для вивчення математики в ігровій формі для учнів 1–6 класів

6. НА УРОК – освітня платформа для вчителів та учнів з цікавим матеріалом, завданнями, тестами.

7. ВСЕОСВІТА – освітній проєкт, який має необхідні інструменти для організації дистанційного навчання, онлайн-бібліотеку методичних матеріалів, розробки для розвитку й навчання учнів будь-якого віку.

8. КРАЇНА МРІЙ - навчальний дидактичний мультимедійний контент для початкових класів

Перелік нормативних документів щодо організації дистанційного навчання у 2021 році

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641«Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2(із змінами)»

2. Постанова Головного санітарного лікаря України від 06.09.2021 №10 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

3. Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання»

Основні форми онлайн-комунікації, які використовуються гімназії:

· Лекція – викладання матеріалу в реальному і нереальному часі, фронтально й індивідуально.

· Електронна лекція – набір навчальних матеріалів в електронному вигляді, що включає текст лекцій, демонстраційний матеріал, додаткові відомості з теми лекції та ін., оформлені у вигляді окремих файлів.

· Консультації (індивідуальні, групові) – надання допомоги в опануванні навчального матеріалу та керування роботою учнів із застосуванням засобів інформаційних технологій: телефону, Viber, відеоконференцій.

· Відеоконференція – конференція в режимі реального часу онлайн, яка проводиться у визначений день і час.

· Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативної комунікації людей через інтернет.

· Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні застосунки, які дозволяють створювати закриті групи, спільноти, чати, вести різноманітні анкети.

Форма організації навчання здобувачів освіти, більшість яких не мають технічного забезпечення для онлайн-навчання, –відео-конференції в соціальній мережі Viber, телефонний режим.

У випадках, коли неможливо організувати дистанційне навчання з застосуванням цифрових технологій, вчитель повідомляє перелік, обсяг, послідовність вивчення тем за наявним в учня підручником, а також перелік завдань, які необхідно виконати для досягнення передбачених результатів навчання наступними способами:

- текстовий роздрукований варіант завдання, який буде знаходитися в папці класу (предмету) у вестибюлі гімназії. Матеріал оновлюватиметься раз на тиждень (щопонеділка до 09.00). Папка буде слугувати обмінним фондом між учнем та вчителем;

- у телефонному режимі приймати завдання мовленнєвого спрямування. Комунікація між учителем та учнем відбувається телефоном чи поштою, проте основну частину навчальної діяльності учень здійснює самостійно. Після повернення до звичних форм навчання таким учням надається особлива підтримка, складається план індивідуальної діагностики та корекції результатів навчання.

Формат здійснення зворотного зв’язку зі здобувачами освіти та батьківською громадськістю –соціальна мережа Вайбер,телефонний режим.

Кiлькiсть переглядiв: 203